DHL rydder op i kunderne
DHL Global Forwarding har været i gang med en oprydning, hvor volumen, som ikke giver nok gevinst på bundlinjen eller passer ind, er blevet sorteret fra. Det skriver ShippingWatch.
- Vi har justeret vores portefølje, så vi fokuserer på en stærk koverteringsrate og ebit-margin (evnen til at tjene penge per enhed, red.), frem for kun på høje voluminer, siger Dominique von Orelli, CEO for søfragt hos logistikbenet DHL Global Forwarding, til ShippingWatch.
Han tilføjer, at det indtil videre har skabt stor vækst i deres indtjening, og at det handler om at skaffe profitabel vækst.
Selskabet har altså ryddet op blandt kunderne, og sorteret dem fra, der ikke gav nok på bundlinjen og passede ind i forretningen. Ifølge ShippingWatch har DHL’s logistikforretning 10,8 procent færre teu containere på søen, hvilket ifølge Dominique von Orelli er et bevidst strategi og ikke har noget med coronavirussen at gøre.