Euroband får nyt logo og styrker sit fokus på miljøet
Et nyt, grønt logo er et af flere udtryk for, at man hos Euroband ønsker at sætte yderligere fokus på miljøet. Virksomheden har i over 40 år specialiseret sig i at producere regummierede dæk til flere industrier, herunder ikke mindst transportindustrien.
- Med relanceringen og det nye logo vil vi profilere Euroband mere på, at det er et miljømæssigt interessant alternativ til nye dæk. Regummierede dæk har eksisteret i mange år som et alternativ til nye dæk, men hvorimod det tidligere kunne handle mest om økonomiske besparelser, oplever vi, at miljøargumentet i stigende grad bliver interessant, siger Jens Jakob Kjær Hansen, kommunikationschef hos dækvirksomheden NDI Group, der ejer Euroband.
Et cirkulært produkt
Kion Larsen, der er produktionschef hos Euroband, ser også gode muligheder i markedet lige nu, hvor der er et stigende fokus på miljøet, og hvor regummierede dæk på den måde kan ramme et voksende behov:
- Der er miljømæssigt interessante besparelser at hente i forhold til råmaterialer, når man med regummierede dæk genbruger karkasserne og vulkaniserer et nyt mønster på dækket. Desuden kan der være gevinster i forhold til eksempelvis at undgå transport af nye dæk fra Fjernøsten og i stedet aflevere brugte de karkasser som genbruges, fortæller han og uddyber:
- På den måde passer regummierede dæk godt ind i tendensen, vi ser, hvor man taler om cirkulære produkter og økonomi, og hvor mange transportvirksomheder ser efter nye måder at reducere deres miljøpåvirkning på. Så det er noget, vi holder øje med. Derudover følger vi markedet tæt og produktudvikler løbende i samarbejde med vores leverandør, så vi kan dække markedet så bredt som muligt.
Euroband får leveret slidbaner fra østrigske Kraiburg. En uafhængig producent af slidbaner med over 70 års erfaring og et stort fokus på kvalitet. Kraiburg er derudover miljøcertificeret bl.a. jf. ISO14001 standarderne.