23948sdkhjf

Vognmand fra Hanstholm har vokseværk

Flere nye Scania'er er på¨vej til T. Søgaard Logistics A/S

Hos vognmand Thomas Søgaard i Hanstholm er der fart på - så meget at vognparken har vokseværk. Senest kom der i starten af januar en ny Scania R 500 A6x2/4 twinsteer-trækker til, og i den kommende tid får den følgeskab af endnu flere nye Scania fra Stiholt i Thisted.

- Vores flåde består af lidt af hvert. Vi har både Iveco, DAF og MAN, siger vognmanden og tilføjer: … men vi har flest Scania!

Thomas Søgaard har arbejdet med lastbiler hele sit professionelle liv - først som Iveco-mekaniker, derefter som chauffør og de seneste fire år som vognmand efter at have overtaget forældrenes forretning.

Han forklarer, at det er Scania’ernes fremragende brændstoføkonomi, der får ham til at investere i flere nye lastbiler fra den svenske østkyst – og så foretrækker de fleste af hans chauffører at køre Scania, hvis de selv kan vælge.

Thomas Søgaard har dog også nogle erfarne folk, der foretrækker at køre i de andre mærker, og så er alle jo glade! Det ses i øvrigt også af, at han i modsætning til nogle af sine kolleger i branchen ikke har de store problemer med at skaffe chauffører.

Store forventninger
Inden længe skal Stiholts lastbilsælger Lars Pedersen levere endnu en R 500, og senere i 2022 og starten af 2023 får vognmanden i alt fire af den nye Scania Super-model med 460 hk-motor.

- Dem har jeg ekstra store forventninger til, fastslår Thomas Søgaard, hvis vognmandsforretning kører Danmark tyndt. Han kører også internationalt med især fisk og fiskeprodukter under navnet T. Søgaard Logistics A/S.

Virksomheden råder i øjeblikket over 12 trækkende enheder og mere end dobbelt så mange trailere. De fleste er trækkere til almindelige 13,6 meter køletrailere, men der indgår også dobbeltdækker-trailere, dobbeltcompartment-trailere samt modulvogntog med trækker-link-trailer og forvogn-dolly-trailer i flåden.

- Vi er i alt 30 medarbejdere i firmaet, hvoraf de godt 20 er chauffører. Nogle af bilerne kører i to-holds skift, hvor to faste chauffører deler bilerne, men vi har også biler, der kører i rotation med tre chauffører på to biler.

- Det gælder om at kunne tilrettelægge kørslen optimalt. Og så gælder det om at have gode chauffører og gode lastbiler, for ellers går det i fisk (!), konstaterer han.

 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078