HMK Bilcon: Glade kunder kommer igen
Glade og tilfredse kunder kommer igen, og derfor har HMK Bilcon modtaget endnu en stor ordre på fire nybyggede vogntog til den svenske vognmandsvirksomhed, Eliassons Åkeri AB i Kristianstad.
Det går godt for Eliassons Åkeri AB, som har vundet endnu et udbud på stationskørsel i Sverige. De har igen brug for at udvide deres vognpark med nyt materiel og har derfor netop lagt endnu en ordre hos HMK Bilcon. Eliassons Åkeri AB har været yderst tilfredse med samarbejdet og leveringen af fire vogntog i efteråret 2021.
Fire nye magen til
De fire nye vogntog bliver magen til de tidligere leverede. De består hver af en tankbil, hvor tanken er bygget på et 3-akslet Scania R590 V8 chassis. Selve tanken er på 21.000 liter fordelt på fire rum og en anhænger på 42.000 liter fordelt på 5 rum.
Anhængeren er bygget til at kunne rumme 45.000 liter, hvis akselkonfigurationen ændres til gældende svensk lovgivning, hvor 65 procent af vogntogets vægt skal bæres på tvillingmonterede aksler.
De fire vogntog er 23 meter lange og har Bartec stavmålesystem, som i denne udgave er med Bartec Tiger pumpemåler. Vogntoget kan derfor ud over stationskørsel også anvendes til udlevering gennem en 2-tommer slange til for eksempel maskinstationer og landbrug.
Superglade for samarbejdet
At HMK Bilcon er superglade for samarbejdet med Eliassons Åkeri, siger sig selv; men hvad har det svenske vognmandsfirma selv at sige?
- Vi valgte HMK Bilcon som leverandør, fordi vi allerede fra første kontakt fik et vældigt godt indtryk af deres service og kvalitet, siger vognmand Tommie Eliasson.
- HMK Bilcon har imødekommet alle de krav, tilpasninger og tidsplaner, som vi har haft under hele processen uden at gå på kompromis med kvalitet og driftssikkerhed.
Også vognmandsfirmaetss værkstedschef, Mattias Johansson, er tilfreds:
- Testen af den første tankbil gik rigtigt godt, ja faktisk over al forventning. Den fungerede med det samme. Der var ingen direkte fejl, og chaufførerne kørte videre, og sådan fortsatte det med alle fire biler. De fungerer bare.
De fire nye vogntog skal leveres i efteråret 2022, så byggepladserne er allerede reserveret, så de er sikker på få leveret deres materiel til tiden inden opstart af den nye kontrakt.
Eliassons Åkeri skal udover den nye ordre også have foretaget fire tankoverflytninger til nye chassiser.