Jule-lastbilen samler ind igen
Coca-Cola og Røde Kors går i år sammen om at give julehjælp til udsatte børnefamilier. Det sker, når den ikoniske julelastbil triller gennem 27 byer i Danmark for at samle ind til familier, der er ramt på økonomien, så de også kan holde en god jul.
Julen rammer hvert år med en ustoppelig magisk kraft. Den bringer os sammen i fællesskabet omkring bordet og julemåltidet; men for et stigende antal familier er julen også en tid med stor økonomisk bekymring, fordi pengene ikke rækker til juletræ, julemiddag og gaver til børnene.
Sidste år modtog 15.000 familier i Danmark Røde Kors’ julehjælp, og i år er de stigende fødevarepriser og inflationen en ekstra bekymring for mange.
Derfor er Røde Kors og Coca-Cola gået sammen om en national juleindsamling til at støtte julehjælpen 2022. Den 17. november kører den ikoniske Coca-Cola julelastbil til Danmark over Øresundsbron, klar til en stor julemission gennem det ganske land for sjette gang. Det bliver til 27 stop i Danmark.
- Vi er glade for, at Coca-Cola støtter op om vores julehjælp i år og er med til at give udsatte familier i Danmark en god jul, siger Anders Ladekarl, generalsekretær for Røde Kors.
Annette Spanggaard, der er Public Affairs, kommunikations- og CSR-direktør for Coca-Cola i Danmark, håber, at man i år vil slå sidste år, hvor jule-lastbilen samlede 300.000 kroner ind til julehjælpen.
- Vi sætter ekstra skub på julemissionen ved både at sælge den eftertragtede miniature julelastbil, julekugler til træet og som noget helt nyt et trendy indkøbsnet, der hylder medmenneskelighed med teksten ”It’s Cool to Care.”
Coca-Cola har sat en symbolsk pris på 30 kroner for hver af de tre gaveartikler. Pengene går ubeskåret til Røde Kors’ julehjælp. Som et ekstra tiltag i år støtter Coca-Cola desuden Røde Kors’ julehjælp med 2 kroner for hver gyldig deltagelse i konkurrencen på CokeApp’en med budskabet ’Vind og gi’ et måltid’.