Nuludledning fra bybusser i 2030 og 90 procent lavere udledning fra lastbiler i 2040.
Sådan lyder det forslag, som Europa-Kommissionen i dag har foreslået som nye og ambitiøse udledningsmål for nye tunge køretøjer.
Forslaget vil være et skridt i den rigtige retning for energiomstillingen, da det vil mindske efterspørgslen på fossile brændstoff...
Europa-Kommissionen forbyder ikke diesellastbiler, men de skal være meget renere
- Vi er ikke afvisende over for forslaget; men vi sætter en meget tyk streg under, at det kræver at man gør rammevilkårene for transportsektorens grønne omstilling bedre, siger Dansk Erhverv i en kommentar
Fremtiden for den tunge transport i Europa er elektrisk; men EU-Kommissionen har valgt, at overgangen skal ske uden et decideret forbud mod diesel-lastbiler. (foto: Daimler AG)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement