Scandlines transporterer stadigt flere lastbiler
Stadigt flere fragtkunder vælger at benytte sig af Scandlines’ transportservice på rederiets to ruter Gedser-Rostock og Rødby-Puttgarden mellem Skandinavien og det europæiske fastland.
I de første fire måneder af 2018 steg antallet af fragtenheder på Gedser-Rostock således 10,8 pct. og 9,3 pct. på Rødby-Puttgarden i forhold til samme periode i 2017. Det skriver Scandlines i en pressemeddelelse.
Kunderne har dermed taget rigtig godt imod den øgede kapacitet på rederiets ruter. I 2016 indsatte Scandlines to nye hybridfærger på Gedser-Rostock. Med plads til 96 lastbiler på to vogndæk er fragtkapaciteten på ruten blevet betydeligt forøget og ventetiden dermed reduceret.
Indsættelsen af de to nye hybridfærger på Gedser-Rostock gav Scandlines mulighed for at indsætte ’Kronprins Frederik’, der hidtil havde betjent ruten Gedser-Rostock, som fragtfærge på Rødby-Puttgarden ud over de fire passagerfærger, der sejler i halvtimedrift fra begge havne, og ’Holger Danske’, der sejler med særligt gods, herunder levende dyr.
’Kronprins Frederik’ har en kapacitet på 40 fragtenheden og sejler op til fem hverdage om ugen. En stor del af fragtkunderne benytter overfartstiden på 45 minutter til at holde den lovpligtige pause efter 4,5 timers kørsel. Vel ankommet til Tyskland kan lastbilchaufførerne således straks fortsætte kørslen sydpå og samtidig overholde køre-/hviletidsbestemmelserne.
- Vi glæder os over at konstatere, at de seneste års millioninvesteringer i grønne initiativer, nye skibe og opgradering af havnene har kunnet betale sig. Kunderne sætter pris på den effektive og pålidelige transportservice, Scandlines tilbyder, siger Anette Ustrup Svendsen, Head of Corporate Communications hos Scandlines.