Mercedes satser på el
2019 var et rekordår for varebilsafdelingen hos Mercedes-Benz Danmark, som kunne indregistrere hele 4.767 enheder, hvilket er det højeste antal nogensinde.
Med øgede markedsandele på tværs af flere segmenter og en suveræn førerposition i Sprinter-segmentet er der god grund til at smile for en stolt salgschef Louise Klink-Raaschou.
- Vi indtager en solid andenplads på tværs af producenterne målt på antallet af indregistrerede biler sidste år. Det svarer til en totalfremgang på 11 procent i et marked, som ellers kun viste en vækst på to procent samlet set.
- Vi har i løbet af 2019 søsat stærke kampagner, som virkelig tiltalte kunderne. En af kampagnerne satte fokus på den nye Vito-standard i Danmark, hvor vi inkluderede et væld af ekstraudstyr, herunder også automatgear.
- Selv om en varebil adskiller sig fra en personbil ved hovedsageligt at være et stykke værktøj, skal man kunne mærke, at man sidder i en Mercedes-Benz. Derfor valgte vi at sætte komforten i højsæde med vores Vito-kampagne, og det gik ikke ubemærket hen hos kunderne, siger Louise Klink-Raaschou.
Nu kommer el
Et fokusområde i 2020 bliver elektrificering.
- El er en af tidens helt store tendenser i bilbranchen, og vi tror også på el-løsninger, når vi taler varebiler, fortsætter Louise Klink-Raaschou.
- Mange kunder efterspørger elektriske varianter af vores varebiler. Allerede sidste år lancerede vi eVito – og i løbet af de to første måneder havde vi solgt 35 eksemplarer.
- I 2020 tager vi yderligere skridt mod ambitionen om at tilbyde et elektrisk alternativ i hvert segment. I løbet af året præsenterer vi eVito Tourer, EQV og eSprinter.
eVito Tourer er en ”long range” variant af eVito med en rækkevidde på 400 km pr. opladning. EQV er den elektriske variant af V-Klassen, mens eSprinter – som navnet antyder – er den elektriske variant af Sprinter-varebilen.